ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ

Γ? ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΤΜΗΜΑ Γ1

                 

Αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια»

Αρχικά οι μαθητές του Γ1 ασχολήθηκαν με το ειδικό εκπαιδευτικό λογισμικό «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια»  για να ενημερωθούν σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής. Πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις σχετικά με τα σήματα, τους φωτεινούς σηματοδότες, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και  την μετακίνηση στην πόλη.

 

Αξιοποίηση ψηφιακού υλικού

Στη συνέχεια οι μαθητές αξιοποίησαν το ψηφιακό υλικού παρουσίασης του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. που υπάρχει στην ιστοσελίδα www.ametro.gr. Αρχικά παρακολούθησαν κάποια βίντεο σχετικά με την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ και στη συνέχεια έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ. Το παιχνίδι περιλάμβανε ερωτήσεις παρατήρησης  στις οποίες η απάντηση θα εξάγονταν από προσεκτική επισκόπηση του χάρτη με το δίκτυο του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (π.χ. ποια γραμμή έχει τους περισσότερους σταθμούς), και ερωτήσεις στις οποίες η απάντηση έπρεπε να δοθεί κατόπιν Ιστοεξερεύνησης δηλ. αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα www.ametro.gr (π.χ. σε ποιόν σταθμό βρίσκεται το έργο Mott Street).

 

Επίσκεψη τον σταθμό Ευαγγελισμός και ξενάγηση από υπεύθυνους της εταιρίας ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε..

Οι μαθητές επισκέφθηκαν τους σταθμούς Σύνταγμα και Μοναστηράκι στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος και κατόπιν συνεννόησης με τον Τομέα Εταιρικής Επικοινωνίας και Κοινωνικής Ευθύνης του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε..

Αρχικός σταθμός μας ήταν ο σταθμός Σύνταγμα. Εκεί, οι μαθητές, αφού παρατήρησαν τη εδαφική διαστρωμάτωση όπως εκτίθεται σε σχετική προθήκη, συζήτησαν για τις δυσκολίες εκσκαφής για τη δημιουργία των σηράγγων και τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύπτονταν κατά τη διάρκειά της, ενώ έγινε λόγος και για τον τρόπο ταφής κατά την αρχαιότητα. Στη συνέχεια  παρατήρησαν αρχαιολογικά εκθέματα με αγγεία , ψηφιδωτά και επιτύμβιες στήλες που ήρθαν στο φως από τη συγκεκριμένη περιοχή.

 

Με αφορμή του έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου «Αίθριο» συζητήθηκε η σύγχρονη πλευρά του ΜΕΤΡΟ ως χώρου έκθεσης και προβολής και σύγχρονων έργων τέχνης παράλληλα με τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

Στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε συρμό και κατευθύνθηκαν προς το σταθμό Ακρόπολη. Κατά τη διάρκεια της αναμονής του συρμού εξηγήθηκαν στους μαθητές οι φωτεινές ενδείξεις που υπάρχουν στις αποβάθρες (π.χ. ένδειξη ώρας άφιξης του επόμενου συρμού, έξοδος κ.λ.π.) Το γεγονός που ενθουσίασε τους μαθητές ήταν ότι ο οδηγός του συρμού άνοιξε την πόρτα του πιλοτηρίου και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τη διαδρομή μέσα στη σήραγγα!

Στο σταθμό Ακρόπολη και με αφόρμηση την φωτογραφία της Μελίνας Μερκούρη οι μαθητές συζήτησαν με τη δασκάλα τους σχετικά με τον Παρθενώνα και τα Ελγίνεια Μάρμαρα καθώς και τις προσπάθειες επαναπατρισμού τους.

 

Δημιουργία Τουριστικού Οδηγού με χρήση ΤΠΕ

Στο μάθημα των ΤΠΕ οι μαθητές γνώρισαν τη λειτουργία του προγράμματος GOOGLE MAPS. Μετά από κάποια μαθήματα εξοικείωσης οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ζευγάρια, εντόπισαν σημεία ενδιαφέροντος (μουσεία, γκαλερί, πάρκα, ξενοδοχεία κ.λ.π.) κοντά σε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ. Συγκεκριμένα,  στους σταθμούς Ευαγγελισμός, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη.

Αφού επιλέξαμε τέσσερα σημεία ενδιαφέροντος γύρω από κάθε σταθμό, οι ομάδες πραγματοποίησαν ιστοεξερεύνηση για να αναζητήσουν πληροφορίες για αυτά (π.χ. ώρες και ημέρες λειτουργίας, εισιτήρια, σημαντικά εκθέματα κ.λ.π.). Οι επιμέρους πληροφορίες συνδυάστηκαν σε έναν τουριστικό οδηγό της πόλης των Αθηνών με άξονα το δίκτυο σταθμών του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε..

 

Βιωματικό εργαστήριο με τη βοήθεια αγγειοπλάστη.

Αλήθεια πως χρησιμοποιήθηκε ο πηλός από τους ανθρώπους στο παρελθόν; Πώς τον χρησιμοποιούμε σήμερα; Πώς εξελίχθηκε η τεχνολογία και τα εργαλεία επεξεργασίας του πηλού;

Τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις και την βιωματική συμμετοχή των μαθητών στην κατασκευή πήλινων αντικειμένων επιχειρήσαμε να δώσουμε με το εργαστήριο αγγειοπλαστικής που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας.  Ο αγγειοπλάστης κ. Ηλίας Λιανός με πολλή χαρά αποδέχτηκε την πρόσκληση μας να έρθει στο σχολείο και να δείξει στα παιδιά την κατασκευή πήλινων αντικειμένων με την τεχνική του «μακαρονιού». Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με χαρά στο εργαστήριο και εντυπωσιάστηκαν με τον τροχό με τη βοήθεια του οποίου ο κ. Λιανός δημιούργησε διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα για την τάξη τους.

 

Επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών

Πόσο μεγάλα ήταν τα «Κυκλώπεια» τείχη; Ήταν περίεργη η αρχιτεκτονική των «Θολωτών τάφων»; Έχουν ή όχι κεφάλια τα λιοντάρια της Πύλης των Λεόντων; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απαντήθηκαν στην επίσκεψη που διοργανώσαμε στις Μυκήνες στις 10-5-2015. Οι μαθητές ανακάλυψαν τα μυστικά της τεχνολογίας των μυκηναϊκών χρόνων και συζήτησαν για την εξέλιξή της στο πέρασμα των αιώνων. Με τη βοήθεια της ξεναγού μας απόλαυσαν την τέχνη της περιόδου. Περιηγήθηκαν στο χώρο και παρατήρησαν το φυσικό περιβάλλον. Συνέδεσαν τη γεωμορφολογία της περιοχής με τα επιτεύγματα των ανθρώπων.

 

Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας

Οι δραστηριότητες της φετινής χρονιάς ολοκληρώθηκαν με την επισκεψή μας στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας. Εκεί, χωριστήκαμε σε ομάδες θα παίξαμε ένα παιχνίδι. Αναζητήσαμε 5 συγκεκριμένα εκθέματα και σχηματίσαμε την ταυτότητά τους, σύμφωνα με τις γνώσεις τους από το μάθημα της ιστορίας και αντλώντας πληροφορίες από το μουσείο.

 

Και το ταξίδι συνεχίζεται....