ΟΜΙΛΟΙ

Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2018

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 

Σύμφωνα με το N. 3966/2011, στα Πρότυπα & Πειραματικά Σχολεία λειτουργούν Μαθητικοί Όμιλοι, με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών σε ποικίλους γνωστικούς τομείς και τη δημιουργία πυρήνων δημιουργικότητας.

 

Στα Πειραματικά Δημοτικά Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο), η λειτουργία των Μαθητικών Ομίλων έχει ξεκινήσει από το σχολ. έτος 2011-12. Φέτος, θα πραγματοποιηθούν συνολικά Μαθητικοί Όμιλοι. Η παρακολούθηση των Ομίλων  ξεκινά αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής και επιλογής των μαθητών. Κάθε Όμιλος απευθύνεται σε συγκεκριμένες ηλικίες μαθητών και η συμμετοχή σε αυτούς είναι ελεύθερη. Επίσης, κάθε τμήμα Ομίλου αποτελείται από 11 έως 20 μαθητές, από μία ή περισσότερες τάξεις του σχολείου ή και γειτονικών σχολείων. Κάθε παιδί θα δηλώνει τον Όμιλο που επιθυμεί (1 επιλογή). Σε περίπτωση περισσότερων αιτήσεων, θα υπάρξει επιλογή των μαθητών, με κλήρωση και με τρόπο ανάλογο των στόχων κάθε ομίλου. Σε όσους ομίλους, μετά την παραπάνω διαδικασία υπάρξουν κενές θέσεις, αυτές θα επαναπροκηρυχθούν (με νέες αιτήσεις), με προτεραιότητα στα παιδιά που δεν έχουν κληρωθεί σε κάποιον άλλον όμιλο.

 

 Οι Όμιλοι λειτουργούν μία φορά την εβδομάδα, μετά τη λήξη των μαθημάτων του Πρωινού Προγράμματος.  Στο τέλος του διδακτικού έτους θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης. Για παιδαγωγικούς λόγους, η συμμετοχή των παιδιών στους ομίλους ξεκινά από τη Β’ Δημοτικού.

 

 

 

Η έναρξη των μαθημάτων των Μαθητικών Ομίλων αναμένεται να  γίνει την εβδομάδα που ξεκινά στις 14 Οκτωβρίου, τις ημέρες και τις ώρες που έχουν ανακοινωθεί ανά Όμιλο.  Η πρώτη συνάντηση κάθε Ομίλου θα είναι ενημερωτική για τους γονείς (την ημέρα και ώρα κάθε Ομίλου). Η παρακολούθηση των Ομίλων είναι υποχρεωτική και κάθε μαθητής έχει δικαίωμα μόνο για 4 απουσίες στη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

Για την εγγραφή ενός μαθητή/τριας στον Όμιλο απαιτείται αίτηση από τον γονέα ή κηδεμόνα. Οι αιτήσεις θα διανεμηθούν στους μαθητές/τριες και θα πρέπει να επιστραφούν συμπληρωμένες στους δασκάλους/δασκάλες των τάξεων μέχρι και την Τετάρτη 09 Οκτωβρίου 2018.

  

Οι διαθέσιμοι όμιλοι είναι οι παρακάτω.

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΥΠ. ΕΚΠ/ΚΟΣ

ΤΑΞΕΙΣ

ΗΜΕΡΑ

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑΣ

Εικαστικά

Δημήτρης Σαρρής

Β' - ΣΤ'

Δευτέρα

1.20 - 3.00 μ.μ.

Θεατρικός Όμιλος Μαρασλείου

Μαρία Ζαχαροπούλου

Δ'-Ε'-ΣΤ'

Τετάρτη

1.20 - 3.00 μ.μ.

Robo-Ιστορίες: Κατασκευάζουμε τη γνώση!

Κωνσταντινιά Ζηκούλη

 Β΄

Δευτέρα

1.20 - 3.00 μ.μ.

Όμιλος Χορωδίας

Ελένη Αναστασιάδου

Β' - ΣΤ'

Δευτέρα

1.20 - 4.00 μ.μ.

Αστρονομίας

Σοφία Σιμιτζόγλου

Δ'-Ε'-ΣΤ'

Τρίτη

1.20- 3.00 μ.μ.

Εκφράζομαι και δημιουργώ μέσω της κίνησης

Ερατώ Παλαιολόγου

Δ’-Ε'-ΣΤ'

Παρασκευή

1.20 - 3.00 μ.μ.

 

 

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών των Πειραματικών Σχολείων Μαρασλείου

 

 


 

 

Όμιλος Εικαστικών: Εικαστικό Εργαστήριο - Ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

 

 

 

Υπεύθυνος Ομίλου: Δημήτρης Σαρρής, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ08, ΜEd, MSc

 

Ημέρα και ώρα: Δευτέρα13:20-15:00

 

Αριθμός Μαθητών και Τάξεις: Σύνολο μαθητών 15.  Ο όμιλος εικαστικών θα αποτελείται από τρεις μαθητές των τάξεων: Β – Γ -  Δ – Ε – ΣΤ.  *

 

 

 

Το Εικαστικό Εργαστήριο αποσκοπεί στην ενδυνάμωση του μαθητή στο αντικείμενο της Ιστορίας της Τέχνης, στην προσέγγιση (μορφική, ειδολογική, θεματική, ερμηνευτική) έργων τέχνης, στην καλλιέργεια της αισθητικής κρίσης και στην οικειοποίηση υλικών και μεθόδων για τη δημιουργική εκτέλεση του δικού του έργου.

 

Με την ανάλυση αντιπροσωπευτικών έργων τέχνης από διάφορα κινήματα της Ιστορίας της Τέχνης, αλλά και την τελική μαθητική παραγωγή (δημιουργίες ατομικών/ομαδικών εικαστικών έργων), τα παιδιά καλούνται να ανταποκριθούν ενεργητικά και δυναμικά στην αισθητική διαδικασία που «συμπράττεται» και διαμορφώνεται σε τρεις άξονες: α) στην απόκτηση γνώσεων, β) στην καλλιέργεια ικανοτήτων, γ) στην καλλιέργεια στάσεων, προτιμήσεων και συμπεριφορών.

 

 

 

*Θα πραγματοποιηθεί κλήρωση μόνο μεταξύ των μαθητών οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και υπάρχουν περισσότερες από τέσσερις αιτήσεις συμμετοχής στην κάθε τάξη. Εάν κάποια τμήματα δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό στις αιτήσεις, τότε οι θέσεις κατανέμονται στην γενική κλήρωση και θα αφορά όλες τις τάξεις. Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί τη δεύτερη ημέρα μετά την καταληκτική ημερομηνία των αιτήσεων από τον διευθυντή τους υποδιευθυντές και τον εκπαιδευτικό των εικαστικών.

 


 

 

Όμιλος Θεάτρου: Θεατρικό εργαστήριο Μαρασλείου

 

 Ζαχαροπούλου Μαρία, ΠΕ32 Θεατρολόγος

 

 

 

Το εργαστήρι θεάτρου του Μαρασλείου που λειτουργεί για 7η χρονιά απευθύνεται σε μαθητές Δ’, Ε’ και Στ΄ τάξη που τους αρέσει το θέατρο. Μέσα από δομημένες ασκήσεις, θεατρικό παιχνίδι, μίμηση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, δραματοποιήσεις, αυτοσχεδιασμούς, πειραματισμούς με τα εκφραστικά μέσα και θεατρικά κείμενα καλλιεργείται η σωματική έκφραση και η επαφή των συμμετεχόντων με τον εσωτερικό τους κόσμο και το περιβάλλον τους σε πλαίσιο σεβασμού, ελευθερίας και συνεργασίας.

 

Με την ανάλυση θεατρικών κειμένων και παραστάσεων, τη δημιουργία δρώμενων, μικρών θεατρικών παραστάσεων και την τελική παράσταση μεγαλύτερης διάρκειας, τα παιδιά καλούνται να εμπλακούν ενεργά σε μία διαδικασία που αποσκοπεί: α) στην καλλιέργεια στάσεων και αξιών, γ) στην κατανόηση και στην απόκτηση γνώσεων, β) στην καλλιέργεια ικανοτήτων, δ) στην πρόοδο και στην καλλιέργεια της συμπεριφοράς, ε) στην ψυχαγωγία, στην έμπνευση και στη δημιουργικότητα.

 

 

 

Μέσα από τη βιωματική και συνεργατική εμπλοκή των μαθητών με το θέατρο, το εργαστήρι θεάτρου του Μαρασλείου εισάγει τους μαθητές στον κόσμο του θεάτρου, στην ιστορία και στις τεχνικές του, συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής προσέγγισης της θεατρική παράστασης, στην εξοικείωση με το έργο των συντελεστών της παράστασης και στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και του πειραματισμού με στόχο την κοινοποίηση της συνεργατικής δημιουργίας μέσα από την παράσταση.

 

 

 

  • Μπορούν να συμμετέχουν έως 15 μαθητές/μαθήτριες από τις τάξεις Δ’, Ε’ και ΣΤ’.
  • Αν οι αιτήσεις είναι περισσότερες από τις προσφερόμενες θέσεις, οι μαθητές/μαθήτριες θα επιλεγούν με κλήρωση.

 

 


 

 

Μαθητικός  Όμιλος

 

«Κινητική δημιουργική έκφραση»

 

Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Ερατώ Παλαιολόγου ΠΕ11

 

Σκοπός του Μ.Ο. είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα δράσουν ενισχυτικά , στην ενεργοποίηση των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών, με κύριο μέσο την κίνηση.  Στοιχεία από το δημιουργικό χορό, θα χρησιμοποιηθούν σε μεγάλο μέρος του προγράμματος.

 

Έμφαση  δίνεται  στην ανάπτυξη επικοινωνίας του παιδιού με τους άλλους, στην ανακάλυψη των κινητικών του ικανοτήτων και στην ανάπτυξη της προσωπικότητά του ,ενισχύοντας την αυτοαντίληψη .

 

Στόχος επίσης είναι η  δημιουργία ενός δυναμικού  συνόλου που θα  εκφραστεί αυθόρμητα, χρησιμοποιώντας  σώμα, λόγο και ήχο, μέσα σε ένα  κλίμα χαράς και εμπιστοσύνης .

 

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής :   Παρασκευή , 13.20 – 15.00

 

Τάξεις:  Δ’ ,Ε, Στ΄ (Σε περίπτωση κενών θέσεων ο αριθμός μπορεί να συμπληρωθεί από μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ με προτεραιότητα όσες είχαν παρακολουθήσει τον Μ.Ο. το 2018-19).

 

Αριθμός:   16

 

 

 


 

 

Όμιλος Χορωδίας

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:  Ελένη Αναστασιάδου

 

30 μαθητές Τάξεις: Β'-Γ'-Δ'-Ε'-ΣΤ'

 

Στόχοι: Για έκτη  χρονιά ο Όμιλος μας  θα συγκεντρώσει μαθητές  από όλες τις τάξεις (πλην της Πρώτης) για τη δημιουργία  φωνητικής  ομάδας με αγάπη για τη μουσική, τη χορωδιακή μουσική και τον πολιτισμό.

 

Στόχος του Ομίλου  μας είναι η εξάσκηση και η καλλιέργεια των μουσικών και φωνητικών ικανοτήτων των παιδιών με γνώμονα πάντα το γενικότερο καλλιτεχνικό  ενδιαφέρον και τη  βίωση της καλλιτεχνικής πράξης.

 

Σκοπός μας  είναι η σύσταση ενός μουσικού συνόλου με  κατάλληλο ρεπερτόριο τραγουδιών ή μουσικών συνθέσεων που θα εκφράζουν τα συναισθήματα των παιδιών, δίνοντας προσοχή στο τονικό ύψος, στο ρυθμό, στη μουσική έκφραση και στο ύφος. 

 

Σκοπός επίσης είναι η ανάπτυξη της αισθητικής παιδείας, μέσω της ανάδειξης και προώθησης στοιχείων του ελληνικού και παγκόσμιου πολιτισμού και η προετοιμασία παραστάσεων  καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος.

 

Σας   περιμένουμε κάθε Δευτέρα 13.20- 16.00  στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Σχολείου μας.

 

 

 

Ελάτε να ενώσουμε τις φωνές μας !

 

 


 

 

 

Μαθητικός Όμιλος Αστρονομίας

 

Σχ. έτος 2019-2020

 

Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές Δ', Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου και θα ασχοληθεί με τη διερεύνηση των ιδεών των μαθητών για τη δομή του Ηλιακού Συστήματος (σχετικά με τον αριθμό των πλανητών, τα μεγέθη και τις αποστάσεις τους), καθώς και με  προγράμματα της NASA και της ESA που αφορούν  τις  νέες ανακαλύψεις αλλά και τα τελευταία σχέδια για τα διαπλανητικά ταξίδια.

 

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές θα αναζητήσουν διάφορες πηγές γνώσης για το ηλιακό σύστημα, θα δημιουργήσουν μοντέλα που αποδίδουν τα σχετικά μεγέθη του ήλιου και των πλανητών και τις σχετικές αποστάσεις τους, θα ασκηθούν στη χρήση κλιμάκων και, τέλος θα ασκηθούν στην παρατήρηση του ουρανού.

 

Μικροί αστρονόμοι νέοι και παλιοί ας ξεκινήσουμε τα νέα μας πλανητικά ταξίδια.

~Ημέρα :Τρίτη 1.20-3.00 μ.μ

 ~Αριθμός μαθητών μαθητικού Ομίλου :20

 

~Σε περίπτωση που οι αιτήσεις των μαθητών είναι περισσότερες θα γίνει κλήρωση για την πλήρωση των θέσεων.

 

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός

 

Σοφία Σιμιτζόγλου

 

 


 

 

Robo-Ιστορίες: Κατασκευάζουμε τη γνώση!

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κωνσταντινιά Ζηκούλη, κλάδος ΠΕ86 και ΠΕ70, MSc

 

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής: Δευτέρα 1.20-3.00 μ.μ.

 

Αριθμός μαθητών/τριων: 12 (σε περίπτωση περισσοτέρων αιτήσεων θα πραγματοποιηθεί κλήρωση), της Β’ Δημοτικού.

 

 

 

Ο  Μαθητικός Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έχει ως στόχο να φέρει τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες σε επαφή με τον υπέροχο όσο και ενδιαφέρον κόσμο της ρομποτικής καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες επικοινωνίας, δημιουργικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, επίλυσης προβλήματος και κριτικής σκέψης (soft skills). Αρχικά, σε ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια, μέσω παιχνιδιών και φυσικού προγραμματισμού της συσκευής εδάφους Bee-Bot, προσεγγίζουμε αλγοριθμικές και προγραμματιστικές έννοιες π.χ. εντολή, πρόγραμμα, χωρητικότητα μνήμης, σειριακός προγραμματισμός, εκτέλεση προγράμματος. Συνεχίζουμε με το Kids First Programming and Robotics δημιουργώντας τη δική μας ρομποτική κατασκευή και προγραμματίζοντάς την μέσω πλακιδίων με πιο εξελιγμένες δομές προγραμματισμού π.χ. επανάληψη, και προσεγγίζοντας καλύτερα έννοιες ρομποτικής όπως π.χ. είσοδος δεδομένων μέσω αισθητήρων, ασύρματη επικοινωνία, συνδυασμός προγραμματιζόμενης και μηχανικής κατασκευής.  Τέλος, αξιοποιείται το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής WeDo 2.0  με το οποίο επιδιώκουμε να γνωρίζουν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες ένα ψηφιακό περιβάλλον προγραμματισμού υλοποιώντας απλές κατασκευές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.